راهنمای جامع تحصیل در ایتالیا

همه چیز درباره ایتالیا

راهنمای جامع تحصیل در ایتالیا

همه چیز درباره ایتالیا

  • ۰
  • ۰

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا به طور کلی نسبت به بسیاری از کشورها من جمله مالزی یا حتی ترکیه پایین تر خواهد بود، دلایلی برای پایین بودن این هزینه ها وجود دارد که مهمترین آن توجه سیستم آموزسی ایتالیا به ارتقای سطح علمی این کشور و نیز ترویج فرهنگ و زبان ایتالیایی در بین دانشجویان خارجی و در نهایت سایر ملت ها و کشورهاست که این امر باعث ایجاد و واگذاری انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی در ایتالیا شده است اما شایان ذکر است که هزینه تحصیل در ایتالیا نسبت به شهر انتخابی، رشته مورد نظر و نیز کالج یا دانشگاه انتخاب شده بسیار میتواند متغیر باشد.

اما میتوان برای این هزینه ها میانگینی را متصور شد:

برای دانشگاه های ایتالیا شهریه ها رقمی بین 600 تا 5000 یورو در سال خواهد بود که به طور میانگین شهریه هر دانشجو برای هر سال کمتر از 2000 یورو می شود. از دیگر محاسن تحصیل در ایتالیا یکسان بودن هزینه های تحصیلی برای دانشجویان داخلی و خارجی است.

ذکر این نکته لازم است که پرداخت شهریه 5000 یورو در سال مختص رشته های MBA و یا مشابه آن است که در این رشته ها نیز بسته به شرایط دانشگاه و دانشجو امکان واگذاری بورسیه دانشجویی ایتالیا برای ادامه تحصیل در این رشته ها وجود دارد.


هزینه های زندگی در ایتالیا

این هزینه ها نیز با توجه به خصوصیات فردی هر دانشجوی تازه وارد به کشور ایتالیا میتواند تا میزان قابل ملاحظه ای متغیر باشد که البته هر فرد با سپری کردن 6 ماه تا یک سال زندگی در ایتالیا میتواند به یک ثبات مالی در صرف هزینه برسد. اما با توجه به تجربه های شخصی جمعی از دانشجویان میتوان برای این هزینه ها رقمی را به شرح زیر تخمین زد:

هزینه اسکان:

اقامتگاه های دانشجویی میانگین بین 150 الی 250 یورو در ماه

سوییت ها و خانه های دانشجویی میانگین بین 250 الی 500 یورو در ماه

و آپارتمان ها، ویلا ها و خانه های مستقل که سقف خاصی برای هزینه آنها نمیتوان در نظر گرفت.

نکته: این ارقام به ازای هر نفر است که طبیعتأ برای افراد متأهل بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

هزینه خورد و خوراک:

رقمی بین 150 الی 300 یورو که به طور حتم نسبت به سلیقه و ذائقه دانشجو متفاوت است.

هزینه های رفت وآمد:

اکثر سیستم حمل و نقل در ایتالیا بر عهده وسایل نقلیه عمومی است که منجر به صرف هزینه برای هر فرد عادی تا 45 یورو در ماه می شود و هر دانشجو با دریافت کارت دانشجویی میتواند بالغ بر 70درصد از این هرینه ها را کم کند.

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی